Fra kun 29,00 kr.
Så sender vi din pakke i dag!
Hverdage kl. 09.00 - 16.00
BilligToner.dk er naturligvis en e-mærket netbutik
Du er altid sikret via e-mærkers unikke køberbeskyttelse, som blandt andet indeholder en økonomisk sikring på op til 10.000 kr. pr. handel samt adgang til e-mærkets gratis forbruger-hotline, når du handler hos os.
E-mærkets unikke køberbeskyttelse trin for trin
Når du handler i en e-mærket webshop, er du helt automatisk dækket af e-mærkets unikke køberbeskyttelse.
Køberbeskyttelsen er GRATIS for dig som kunde, og vi hjælper med alle sager uanset beløbsstørrelse!
Køberbeskyttelsen dækker
• Gratis og effektiv sagsbehandling (i snit 30 dage)
• Mægling og dialog mellem dig og den e-mærkede webshop
• Økonomisk sikring på op til kr. 10.000,- pr. handel ved fysiske varer
Køberbeskyttelsen dækker helt op til 2 år efter varen er leveret.
Mægling og dialog
E-mærket vil som udgangspunkt bistå kunde og webshop med at opnå en rimelig løsning.
I dialogen sørger e-mærket for, at webshoppen og kunden er vejledt om de regler og den praksis, der er på det pågældende område – herunder også, hvis der ikke er nogen praksis at læne sig op ad. I så fald oplyser e-mærket om, hvilke parametre der lægges vægt på ved en vurdering af sagen.
Økonomisk sikring op til 10.000 kr.
Er en mindelig løsning ikke mulig, kan e-mærket sikre kunden økonomisk, hvis kunden har købt en fysisk vare, og e-mærket vurderer, at webshoppen ikke har levet op til sine forpligtelser som e-mærke-certificeret i relation til:
• Levering
• Fakturering samt hævning og refundering
• Returnering (herunder værdiforringelse)
• Reklamation og mangler*
• Efterlevelse af afgørelser fra domstole og klagenævn
Dækket i hele 2 år
Køberbeskyttelsen dækker dig som kunde helt op til 2 år, efter varen er leveret, uanset om webshoppen efterfølgende ikke længere er e-mærke-certificeret.
Sådan gør du:
For at få hjælp skal du, senest 60 dage efter dit krav er opstået, oprette en sag via e-mærkets sagsbehandlingsformular (Klik på knappen Opret sag på Emaerket.dk). Her har du mulighed for at uploade de relevante dokumenter, e-mærkets jurister skal bruge for at kunne behandle din sag.
Det dækker den økonomiske sikring ikke:
Økonomiske tab, du kan få dækket andre steder, f.eks. via indsigelsesordningen.
Derudover dækker den ikke, hvis webshoppen går konkurs eller lukker, eller i forbindelse med produktansvar, positiv opfyldelsesinteresse, indirekte tab, renter, dækning af ikke økonomiske tab eller i tilfælde af prisfejlssager.
Vejledning ved konkurs
Skulle det mod forventning ske, at webshoppen lukker eller går konkurs, så sidder e-mærkets jurister klar til at hjælpe og vejlede dig ift. dine rettigheder og dialogen med kurator. Dit økonomiske tab dækkes dog ikke.
Tilbud om udbetaling
Størrelsen på den økonomiske kompensation, e-mærkets jurister når frem til i behandlingen af din sag, skal udelukkende forstås som et tilbud til dig. Du kan vælge ikke at acceptere tilbuddet og i stedet at bringe sagen for en domstol eller et klagenævn. Vælger du derimod at acceptere tilbuddet, fraskriver du dig muligheden for at gå videre med sagen.
E-mærkets forpligtigelser
E-mærket forpligter sig til at sikre, at alle sager af samme type bliver behandlet ens.
* I forbindelse med en reklamation/mangel skal den erhvervsdrivende på tilstrækkelig vis og inden for rimelig tid undersøge den pågældende vare. I tilfælde af en afvisning af reklamationen skal den erhvervsdrivende, på tilstrækkelig vis, kunne dokumentere baggrunden for vurderingen, jf. e-mærkets retningslinjer pkt. 4.